Има причина, поради която толкова много бизнеси, както големи, така и малки, инвестират в промоционални подаръчни кутии - те работят!
За да изградите значима връзка с клиентите, вие на първо място трябва да им покажете вашата признателност, както и това, че те са важни за вас. И макар че има много стратегии за подобряване изживяването на потребителите, много малко от тях всъщност могат да се сравнят с въздействието, което един персонализиран подарък в красива опаковка може да остави.
Внимателно подбраните промоционални подаръчни кутии не само ще направят вашата марка лесна за запомняне и разпознаване, но също така ще оставят трайно впечатление у получателите. Те могат да бъдат изключително ефективна маркетингова стратегия, която да изведе вашия бизнес напред пред конкуренцията. Защото показването на признателност към вашите клиенти ще направи изживяването им още по-приятно. Според известната изследователска и консултантска компания Gatner, „Когато става въпрос за покупка, 64% от хората смятат, че потребителското изживяване е по-важно от цената.“
Но как да създадете перфектната промоционална подаръчна кутия и да се възползвате от всички тези предимства? Разбира се, на първо място вие ще искате да си партнирате с правилния производител на подобни артикули. Компании като Dimeko, които са специализирани в производството на опаковъчни и подаръчни кутии, предлагат голямо разнообразие от дизайни и материали, които могат да бъдат персонализирани според специфичните нужди на вашия бизнес. Работата с производители като Dimeko ще ви помогне да създадете индивидуален промоционален продукт, който е не само привлекателен и функционален, но също така увеличава вашите продажби и популяризира марката ви.
След като намерите правилния партньор, отделете малко време, за да изберете най-добрия дизайн и да създадете кутии, които наистина да изведат бранда ви на следващо ниво. Тук са някои идеи и съвети, които могат да ви бъдат от полза.
Подчертайте уникалните характеристики на вашата марка
Промоционалните подаръчни кутии са специално проектирани опаковки, които давате на ценни клиенти. Те могат да бъдат брандирани подаръци, изпращани заедно с покупка (като комплекти с мостри за лансиране на нов продукт), пакет за нови клиенти или корпоративни подаръчни кутии за важни празници и годишнини на компанията. Един такъв добре обмислен жест може да допринесе много за успеха на вашия бизнес.
Всяка персонализирана подаръчна кутия, която изпращате, е възможност да се свържете с клиентите си и да оставите трайно впечатление у тях. Но помнете, че не сте единствените, които го правят. Как тогава да се откроите на пазара?
Помислете как може да създадете кутия, която да отразява уникалността и идентичността на вашия бранд, както и да предава ефективно, това което искате да предадете на потребителите. Ето и някои въпроси, които могат да ви помогнат с тези малки, но важни детайли.
- Как искате клиентите да възприемат вашия бизнес? Помислете за имиджа или впечатлението, което искате да оставите у хората. Може би предлагате висок клас продукти и искате да изградите усещането за лукс и изтънченост. Или пък вашата марка е известна със своето творческо и игриво отношение, и искате да предадете това усещане чрез цветни и интерактивни елементи в кутията. Важно е да се замислите какви чувства и асоциации искате да предизвикате у вашите клиенти и как вашата промоционална подаръчна кутия може да допринесе за това.
- Кое прави вашите продукти уникални? Кое ги отличава от останалите на пазара? Вашата опаковъчна кутия трябва да подчертава личността на марката ви и отличителните характеристики на стоката, която предлагате.
- Какво искате да предадете като послание на клиентите? Каква е историята, която искате те да знаят и кои са ценностите, с които искате да ви свързват? Всичко това може да бъде представено върху вашата опаковъчна кутия, с помощта на текстове или дизайнерски елементи.
Определете си бюджет
Персонализираните опаковъчни и подаръчни кутии ви дават възможност да бъдете гъвкави по отношение на разходите. Може да заложите на по-малка кутия или на такава с по-семпъл външен вид, или пък да изберете нещо по-пищно и с повече илюстрации. Важното в крайна сметка е, самият дизайн да отразява ценностите на вашата марка и посланието, което искате да предадете.
Имайте предвид, че понякога с минимални разходи, може да постигнете доста голям успех. Въпреки това, ако сте луксозна марка, може да ви се наложи да похарчите малко повече за кутия от висок клас.
Когато планирате бюджета си, е добре да имате ясна идея за размера и дизайна на подаръчните кутии. Това ще ви помогне да предвидите разходите за печат, както и за цялостната изработка на крайния продукт.
Изберете дизайн, който се откроява
Знаете ли, че 7 от 10 потребители са съгласни, че дизайнът на опаковката може да повлияе на решението за покупка?
Едно съвместно проучване на The Paper and Packaging Board (независима, индустриална асоциация, която представлява производителите на хартия и опаковки в САЩ) и IPSOS (глобална маркетингова и социологическа изследователска компания) разкрива, че 63% от потребителите смятат, че опаковката от хартия и картон правят продукта да изглежда премиум или с високо качество.
Персонализираният дизайн и материалите са жизненоважни за изграждането на перфектната промоционална подаръчна кутия. Но това не е нужно да оказва прекалено голям натиск върху самия процес на проектиране. Вместо това, използвайте тези прозрения, за да разберете по-добре какво очакват вашите клиенти от вас и след това, се опитайте да създадете нещо, което да ги изненада и очарова.
Ето и някои идеи, които могат да ви бъдат от полза:
- Включете вашата история в дизайна на кутията;
- Използвайте вашата бранд идентичност, като цветове, шрифтове и лого;
- Оптимизирайте пространството на кутията, за да направите дизайна си ефективен и креативен;
- Наблегнете на характеристиките, които ви отличават като бранд.
Не забравяйте да добавите персонално докосване
За да направите изживяването при разопаковане още по-вълнуващо и ангажиращо, помислете за добавянето на лична бележка. Може да бъде под формата на пощенска картичка, поздравителна картичка, стикер или дори календар. Това ще накара вашите клиенти да се почувстват специални, развълнувани и в крайна сметка, нетърпеливи да направят следващата си покупка.