POS материалите във физическите магазини съществуват откакто съществува и рекламната индустрия. Имат ли те обаче нужния ефект или е просто навик да се печатат такива материали? Благодарение на съветите на професионалистите в изработка на POS материали Dimeko ще ви разкажем как влияят тези реклами на аудиторията и какво могат да постигнат. Ще се съсредоточим върху физическите магазини, където най-добре се забелязва как POS материалите се превръщат в неразделна част от маркетинговата стратегия.
POS материалите влияят на поведението на импулсивните купувачи
Проучване, проведено от водеща фирма за анализ на пазара, показва, че 9 от 10 потребители се отклоняват от списъка за пазаруване, когато пазаруват. Това означава, че цели 90 % от потребителите вземат решенията си за покупка в магазина въз основа на чист импулс. От тях, 66% са отговорили, че POS материалите в магазина са основната причина за купуването на стоки извън техния списък. С други думи, възможно е да се повлияе на импулса на потребителите чрез целенасочено и стратегическо използване на POS материали. Това обаче трябва да се прави стратегически.
Какво дава най-голям ефект?
Този вид рекламни материали, които се поставят на мястото на продажбата, са мощен инструмент за създаване на осведоменост и оформяне на предпочитания. Кои POS канали обаче имат най-голямо въздействие? Направени са проучвания, които сегментират аудиториите по пол, поколение и доход. Абсолютното доказателство, че POS материалите са добра стратегия, е фактът, че средният резултат е висок за всички сегменти.
На въпрос, дали този вид рекламни материали са ефективни, 60% от мъжете са отговорили положително, а само 10% негативно. При жените процентите са подобни - 59% са отговорили положително. Особено интересен е фактът, че на 54% от потребителите от поколение Y им е било повлияно от POS материали по време на пазаруване, въпреки че това поколение често се описва като най-дигиталното поколение досега. На практика дори и да знаят, че даден рекламен материал е сложен с цел продажба, аудиторията няма нищо против да закупи продукта.
Къде трябва да се изложат материалите, за да се запомнят най-много?
Друга част от проучването обхваща платформите в магазините и тяхното влияние върху аудиторията. Спрямо въпросите става ясно, кои са онези платформи, които правят най-голямо впечатление на хората.
Средно във всички сегменти 70% от анкетираните си спомнят най-добрите дисплеи в края на рафтовете, 62% си спомнят да са видели самите продукти, а 58% си припомнят знаците, закачени на тавана и другите видове висящи табели. В друго проучване пък, 56% от анкетираните клиенти си спомнят, че са видели дисплеи в магазина, въпреки факта, че самите хора са изложени на много визуални стимули, докато пазаруват. Основният принцип е, че ако един бранд не е видим и не се показва отличително, то няма как той да попадне в кошницата на потребителите. Следователно по-голяма видимост е това, към което трябва да се стремят повечето брандове.
Създайте връзка между онлайн пазаруването и физическия магазин
Характерното за съвременния потребител е, че пазарува еднакво добре и онлайн и във физическите магазини. Ако POS материалите имат връзка между онлайн магазина и физическия, то тогава маркетинговата кампания няма как да не бъде успешна. Това може да се случи по много различни начини - чрез Facebook, чрез QR код, видео съдържание или друг подобен метод. Ефективната маркетингова стратегия не изключва един вид маркетинг за сметка на другите.
Ключова е стратегията
За да може POS материалите да имат максимален ефект е важно да се работи стратегически. Различни фактори, като дизайн, шрифт на съобщенията, яснотата им, разположението на материалите са от решаващо значение за крайния резултат. Всичко това обаче трябва да е и интегрирано в цялостната маркетингова стратегия, а да не се работи на части. В противен случай, много от усилията ще останат напразни и аудиторията дори и да запомни POS материала няма да го свързва с вашия продукт или с който и да е продукт изобщо.
Предоставено от: Dimeko